Posted inHong Kong

Staff at Hong Kong public broadcaster RTHK ordered not to refer to Taiwan as a country, or its leader as president

Staff at public broadcaster RTHK have been ordered to refer to Taiwan as part of China, according to an internal memo obtained by HKFP. It has also banned staff from referring to leader Tsai Ing-wen as “president.” The terms “country”, “Republic of China” and “ROC” are also now banned: “Under no circumstances should Taiwan be […]