A Chinese media outlet that carried a call for President Xi Jinping to resign has been shut down and two of its staff have been detained for more than 100 days, according to a social media post Friday.

Wujie News website in March published an anonymous letter accusing the Chinese leader of a litany of policy mistakes and asking him to step down for the good of the country on the eve of a high-profile political meeting.

President of China, Xi Jinping arrives in London, 19 October 2015.
Xi Jinping. File Photo: Flickr/Foreign Office.

The letter, signed “Loyal Communist Party members,” was quickly deleted and staff reported a wave of detentions as authorities tried to track down the document’s author.

Wujie also stopped publishing original articles on its website.

Media criticism of top leaders is almost unheard of in China, where the press is strictly controlled.

Wujie chief executive officer Ouyang Hongliang and senior editor Cheng Shengzhong have been “out of contact” for 101 days “assisting relevent departments with an investigation”, Ouyang’s wife Liu Yankun said in a letter posted on social media.

She said the news outlet had been “forcibly closed” in March, and that many staff had their benefits such as medical insurance suddenly cut.

“We are suffering from fear and worry,” Liu said, adding she had only been able to speak with her husband “a few times” by telephone.

When contacted by AFP Liu declined to comment, but two former employees at Wujie confirmed the post was genuine and said all staff at the outlet had lost their jobs.

One former reporter at the outlet who asked not to be named said managing editor Huang Zhijie was detained in March but later released.

Beijing freelance journalist Jia Jia also went missing shortly after the letter was published, and authorities rounded up the relatives of several dissidents living abroad.

Jia Jia
Jia Jia. Photo: Jia Jia, via Twitter.

Xi has tightened already strict controls on the media since coming to power in 2012, and this year urged state-run outlets to “reflect the will of the party”.

Mainland Chinese media coverage of Xi is typically limited to accounts of meetings or speeches, or gushing with praise.

He has presided over a slowdown in economic growth and a clampdown on civil society that has seen hundreds of people arrested.

The letter, seen by AFP in a cached form, berated him for centralising authority, mishandling the economy and tightening ideological controls.

Beijing-based Wujie — known as “Watching” in English — was founded in 2015 with funding from the provincial government of Xinjiang in China’s northwest.

AFP is a global news agency delivering fast, in-depth coverage of the events shaping our world from wars and conflicts to politics, sports, entertainment and the latest breakthroughs in health, science and technology.